AYÜ - TÜRTEP Öğrenci Sitesi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
AYÜ - TÜRTEP Öğrenci Sitesi

AYÜ - TÜRTEP Öğrenci Sitesi
 
AnasayfaAnasayfa  Latest imagesLatest images  AramaArama  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  

 

 Tüm İlkeler

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
delhastro
Admin
Admin
delhastro


Mesaj Sayısı : 22
Yaş : 35
Nerden : Bilinmeyen Bir Yerden
Kayıt tarihi : 03/06/08

Tüm İlkeler Empty
MesajKonu: Tüm İlkeler   Tüm İlkeler I_icon_minitimeÇarş. Haz. 04, 2008 1:59 pm

Ahmet Yesevi Üniversitesi Türtep Dönem Projesi Hazırlama İlkeleri

1- Kimler TBİL-TYBS-TİŞL-699 Dönem Projesi (0-0-0) Dersine kayıt yaptırabilir?

İlke olarak dönem projesi dersine son yarıyılda kayıt yaptırılır. Son yarıyıla kayıt yaptırırken alt yarıyıllardan almadığı ve alıp da başaramadığı herhangi bir dersin bulunmaması gerekir. Alt yarıyılda alınmamış veya başarılmamış dersi bulunan öğrenciler, ancak 18 kredilik bir ders yükünü başarıyla tamamlamış olmak koşulu ile dönem projesine kayıt yaptırabilir. Aksi hallerde dönem projesi dersi bir sonraki yarıyıla bırakılır.

2- Dönem Projesi konusu en geç ne zaman belirlenerek kesinleşir?

Dönem Projesine kayıt yaptıran öğrenciler, Bölüm Başkanının belirlediği tarihe kadar proje konusunu seçip onayını almak zorundadırlar. Dönem Projesine kayıt yaptıran öğrenci, Proje ve Danışman konusunda Bölüm Başkanına taleplerini bildirir. Danışman ve Proje konusunda Bölüm Başkanının onayı alındıktan sonra öğrenci danışman olacak öğretim üyesi ile proje konusu, içeriği ve yöntemi hakkında temasa geçer. Dönem Projesini kabul eden öğretim üyesi danışman proje konusu üzerinde tekrar değerlendirme yaparak durumu bölüm başkanının onayına sunar.

3- Dönem Projesinin Kapsamı ve Sunumu:

Dönem Projeleri, bilimsel nitelikli bir problemi veya konuyu tanımlama, veri toplama, verileri analiz edip tartışma ve varılan sonuçların bilimsel yazım kurallarına uygun bir düzen içinde sunmayı amaç edinen özgün bir çalışma olup 3 ana bölümden ve gerektiği kadar alt bölümlerden oluşur.

1.Giriş Bölümünde; konunun amacı, tanım, kavram ve kapsamı; gelişimi, özellikleri, yeri ve önemi; uygulama alanları ve takip edilen yöntem anlatılır.
2.Ana Metin Bölümünde (ve alt bölümlerde); Araştırmanın bilimsel özellik ve kuralları, uygulama usul ve örnekleri, verilerin toplanması, tartışılması ve değerlendirilmesi yer alır.
3.Sonuç bölümünde; amaçta belirtilen ve ana metinde ayrıntılı olarak irdelenen konunun veya problemin tartışmalarda varılan genel yorumları, ve sonuçları ile öneriler yazılır.

4- Dönem Projelerinin Yazım Kuralları:

Dönem Projeleri, geniş kapsamlı bilimsel bir makale niteliğindedir. Bu nedenle bilimsel yazım kurallarına titizlikle uyulur. TURTEP’te uygulanan bilimsel yazım kuralları Ahmet Yesevi Üniversitesinin Uluslararası bilim dergisi olan BİLİG yazım kuralları (Rusça özet hariç) uygulanacak; seçilen projeler gerektiğinde yayınlanmak üzere BİLİG editörlüğüne gönderilecektir. BİLİG yazım kurallarının ana hatları aşağıda özetlenmiştir: Dönem Projelerinin, aşağıda belirtilen şekilde sunulmasına özen gösterilmelidir:

a) Başlık: İçerikle uyumlu, onu en iyi ifade eden bir başlık olmalı ve koyu karakterli harflerle yazılmalıdır.
b) Yazar ad ve adresi: Yazarın adı, soyadı büyük olmak üzere koyu, adresler ise normal ve eğik karakterde harflerle yazılmalı; yazarın görev yaptığı kurum, haberleşme ve e-posta (e-mail) adresi belirtilmelidir.
c) Özet: Makalenin başında, konuyu kısa ve öz biçimde ifade eden ve en fazla 150 kelimeden oluşan Türkçe özet bulunmalıdır. Özet içinde, yararlanılan kaynaklara, şekil ve çizelge numaralarına değinilmemelidir. Özetin altında bir satır boşluk bırakılarak, en az 3, en çok 8 sözcükten oluşan anahtar kelimeler verilmelidir. Yazabilenler için ayrıca İngilizce özet ve anahtar kelimeler eklenmelidir.
d) Metin: A4 boyutunda (29.7x21 cm. ) kâğıtlara, MS Word programında, Times New Roman veya benzeri bir yazı karakteri ile, 10 punto, 1.5 satır aralığıyla yazılmalıdır. Sayfa kenarlarında 3'er cm boşluk bırakılmalı ve sayfalar numaralandırılmalıdır. Yazılar 10.000 kelimeyi geçmemelidir. Metin içinde vurgulanması gereken kısımlar, koyu değil eğik harflerle yazılmalıdır. Alıntılar eğik harflerle ve tırnak içinde verilmeli; beş satırdan az alıntılar satır arasında, beş satırdan uzun alıntılar ise satırın sağından ve solundan 1.5 cm içeride,blok hâlinde ve 1 satır aralığıyla yazılmalıdır.
e) Bölüm Başlıkları: Makalede, düzenli bir bilgi aktarımı sağlamak üzere ana, ara ve alt başlıklar kullanılabilir ve gerektiği takdirde başlıklar numaralandırılabilir. Ana başlıklar (ana bölümler, kaynaklar ve ekler) büyük harflerle; ara ve alt başlıklar, yalnız ilk harfleri büyük, koyu karakterde yazılmalı; alt başlıkların sonunda iki nokta üst üste konularak aynı satırdan devam edilmelidir.
f) Şekiller, Çizelgeler ve Resimler: Varsa şekiller ve resimler numaralandırılmalı ve her şeklin altına başlığıyla birlikte yazılmalıdır. Çizelgeler de şekiller gibi, numaralandırılmalı ve her çizelgenin üstüne başlığıyla birlikte yazılmalıdır. Şekil ve çizelgelerin başlıkları, kısa ve öz olarak seçilmeli ve her kelimenin ilk harfi büyük, diğerleri küçük harflerle yazılmalıdır. Gerekli durumlarda açıklayıcı dipnot veya kısaltmalara şekil ve çizelgelerin hemen altında yer verilmelidir. Şekil, çizelge ve resimler toplam 10 sayfayı aşmamalıdır. şekil, çizelge ve resimler metin içindeki yerlerine yerleştirilmelidir.
g) Kaynak Verme: Dipnotlar, sadece açıklama için kullanılmalı ve açıklamalar da metnin sonunda verilmelidir. Metin içinde göndermeler, parantez içinde aşağıdaki şekilde yazılmalıdır:

(Köksoy 2000);(Köksoy 2000: 15)

Birden fazla yazarlı yayınlarda, metin içinde sadece ilk yazarın adı vd. yazılmalıdır:

(İsen vd. 2002)

Kaynaklar kısmında ise diğer yazarlar da belirtilmelidir. Metin içinde, gönderme yapılan yazarın adı veriliyorsa kaynağın sadece yayın tarihi yazılmalıdır:

"Tanpınar (1976:131), bu konuda …."

Yayım tarihi olmayan eserlerde ve yazmalarda sadece yazarların adı; yazarı belirtilmeyen ansiklopedi vb. eserlerde ise eserin ismi yazılmalıdır. İkinci kaynaktan yapılan alıntılarda, asıl kaynak da belirtilmelidir:

"Köprülü (1926) ....." (Çelik 1998'den).

Kişisel görüşmeler, metin içinde soyadı ve tarih belirtilerek gösterilmeli, ayrıca kaynaklarda belirtilmelidir. İnternet adreslerinde ise mutlaka tarih belirtilmeli ve bu adresler kaynaklar arasında da verilmelidir:

http://www.tdk.gov.tr/bilterim (15.12.2002)


h) Kaynaklar: Metnin sonunda, yazarların soyadına göre alfabetik olarak aşağıdaki şekilde yazılmalıdır. Kaynaklar, bir yazarın birden fazla yayını olduğu takdirde yayımlanış tarihine göre sıralanacak; bir yazara ait aynı yılda basılmış yayınlar ise (1980a, 1980b) şeklinde gösterilecektir:

KÖKSOY, Mümin (2000), Türk Yükseköğretiminde Yabancı Dille Eğitim, Bilimlik Dergiler ve Türkçemiz, Ankara: Bilig Yay. TİMURTAŞ, F.Kadri (1951), "Fatih Devri Şairlerinden Cemalî ve Eserleri", İÜ, Türk Dili ve Edebiyatı Dergisi, IV (3) : 189-213. SHAW, S. (1982), Osmanlı İmparatorluğu, (çev. M.Harmancı), İstanbul: Sermet Matb.

5- Proje Raporlarının Hazırlanışı ve Kabulü:

Dönem Projesi, tezsiz yüksek lisans eğitim programlarının hem öğrenciler hem de üniversite için topluma sunulabilecek aynasıdır. Bu raporlar, ilerde herkese kıvançla gösterilebilecek bir nitelikte hazırlanmalıdır. Bu nedenle de öğrenciler almış oldukları projeyle ilgili çalışmalar hakkında danışmanlarıyla sürekli temas etmelidirler. Öğrenciler, çalışmaların gelişimiyle ilgili olarak dönem içinde 2 ara rapor yazarlar. Danışmanın ara raporlar hakkındaki düzeltmeleri ve görüşlerini dikkate alan öğrenci, yarıyıl içi notlarının son verilme tarihine kadar son haline getirerek danışmanının onayına sunar. Kabul edilen projelere “GN” notu, red edilen projelere “FF” notu verilir. FF notu alan öğrenciler o dönemin bütünleme sınav tarihinden 3 gün öncesine kadar eksiklerini tamamlayarak projesini tekrar danışmanına sunar. Danışman genel sınavdaki gibi projeye bütünleme sınav notu olarak GN veya FF notu verir. Bütünleme sınavında da FF notu alan öğrenci, proje dersini takip eden dönemde ücretini yatırarak yeniden kayıt olur. Projeyi uygun bulan danışman e-posta ile bölüm başkanının onayına sunar. Bölüm başkanının onayı ile proje başarılı sayılır. Danışman ve Bölüm Başkanınca onaylanmış projeler TÜRTEP’çe hem bilgisayar ortamında, hem de yazılı metin olarak arşivlenecek ve herkesin erişimine açılacaktır. Proje başvuruları akademik dönemin başında yapılacaktır. Geç başvurulardan öğrenci sorumludur. Dönem sonunda başarısızlık halinde öğrenci takip eden yarıyılda bu derse yeniden kayıt yaptırarak bütün gereklerini tekrar yerine getirir. Ders yükü bakımından kredisiz olmakla birlikte, dönem projesini tekrar almaları durumunda ücretlendirme yönünden 3 kredilik bir derse eşdeğer sayılmaktadır.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://ayuturtep.hareketforum.net
delhastro
Admin
Admin
delhastro


Mesaj Sayısı : 22
Yaş : 35
Nerden : Bilinmeyen Bir Yerden
Kayıt tarihi : 03/06/08

Tüm İlkeler Empty
MesajKonu: Devamı...   Tüm İlkeler I_icon_minitimeÇarş. Haz. 04, 2008 2:00 pm

Kayıt Dondurma İlkeleri
Kayıt Dondurma Şartları ile ilgili olarak; geçerli bir mazereti nedeniyle kaydını yenilemek istemeyen öğrenci, eğitim süresi boyunca bir defa olmak üzere en çok 2 yarıyıl için kayıt dondurma talebinde bulunabilir. Kayıt dondurma talebi kabul edilen ve kayıt dondurma ücretini ödeyen öğrencinin öğrencilik hakları devam eder. Ancak kayıt dondurma süresinin sonunda eğitim ücretini yatırarak kaydını yenilemek zorundadır. Aksi halde öğrencinin üniversite ile ilişiği kesilir. Eğitimin birinci yılında kayıt dondurma yapılmaz (Yön. Madde 22).


Birinci yıldan sonra bir öğrencinin kayıt dondurma talebinin Yönetim Kurulunca kabul edilip edilmemesinde öğrencinin;

a) Kabul edilebilir bir mazeretinin bulunması,
b) Önceki yarıyıllarda almış olduğu derslerin yarıyıl sonu genel/bütünleme sınavlarına girmiş olması,
c) Girmiş olduğu sınavlarda belirli bir başarı elde etmiş olması (örneğin; girmiş olduğu derslerin en az % 25’inden geçer not almış olması)
d) Bir önceki dönemde kaydını yenilemiş olması gibi hususlar dikkate alınır. Kayıt dondurma ücreti bir dönem için 120 USD veya 180 YTL dir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://ayuturtep.hareketforum.net
delhastro
Admin
Admin
delhastro


Mesaj Sayısı : 22
Yaş : 35
Nerden : Bilinmeyen Bir Yerden
Kayıt tarihi : 03/06/08

Tüm İlkeler Empty
MesajKonu: Devamı 2...   Tüm İlkeler I_icon_minitimeÇarş. Haz. 04, 2008 2:01 pm

Çift Anadal Eğitim İlkeleri
Tanım:

1. Çift anadal programı, TÜRTEP'in bir lisans/yüksek lisans programına kayıtlı olan bir öğrencinin, TÜRTEP'in diğer bir lisans/yüksek lisans programına devam etme imkanının tanınmasıdır. Öğrencinin başvuru tarihinde kayıtlı bulunduğu programı “anadal”, başvurduğu ve kabul edildiği ikinci program ise “ikinci anadal” olarak adlandırılır.

Başvuru Şartları:

2. İkinci anadal için de normal kayıt hakkına sahip olmak.

3. Birinci anadalda, lisans programları için ilk iki yılını veya ilk iki yılındaki kredi toplamı kadar bir eğitimi 2.50 akademik not ortalaması ile; yüksek lisans programları için ilk iki yarıyılını veya ilk iki yarı yıldaki kredi toplamı kadar bir eğitimi 3.00 akademik not ortalaması ile tamamlamış olmak.

4. Öğrencinin ikinci anadal eğitimine kabul edildiği takdirde “Çift Anadal İlkeleri”ne ve bu doğrultuda TÜRTEP Yönetim Kurulunca alınacak kararlara uyacağını belirten bir dilekçe ile başvurmak.

5. Çift anadal başvuruları lisans programlarında üçüncü ve beşinci yarıyılların başlangıcında, yüksek lisansta üçüncü yarıyılda kabul edilebilir.

6. Geçici Madde: 2005-2006 Eğitim-Öğretim yılından önce kayıt olmuş öğrenciler için 3. maddede belirtilen not ortalamaları yerine genel ilgi ve başarı durumları dikkate alınarak; 5. maddede sözü edilen başvuru dönemleri konusu da dahil olmak üzere Yönetim Kurulunca özel olarak değerlendirilir.

7. Aynı anda birden fazla çift anadal programına kayıt yaptırılamaz.

Öğrencilik Statüsü:

8. Öğrenci ikinci programa yeni bir öğrenci imiş gibi başvurur ve farklı bir öğrenci numarası alır. Öğrenciye kayıt olduğu yalnız birinci program için tam zamanlı öğrencilik statüsü tanınır ve bu statü nedeniyle öğrencilik haklarından yararlandırılır.

9. Çift anadal programı öğrenimi esnasında birinci daldan mezun olma hakkını kazanmış bulunan öğrenci bu dalın diplomasını alır ve ikinci dala transfer etmiş sayılır. Bu öğrencilerin öğrencilik işlemleri ikinci dalın bağlı olduğu bölümce yürütülür ve en çok dört yarıyıl devam eder. Bu süre Yönetim Kurulu kararı ile 2 yarıyıl uzatılabilir.

10. Birinci anadal programında yer alan derslerden hangilerinin ikinci anadalın da dersi sayılacağı ikinci anadalın ait olduğu Bölüm Başkanı tarafından belirlenir. Öğrencinin ikinci anadala intibak işlemleri ve uygulanacak müfredat ilgili bölüm başkanınca saptanır ve TÜRTEP Yönetim Kurulunun kararı ile kesinleşir.

11. Çift anadala kayıtlı öğrenciler için özel bir genel/bütünleme sınav takvimi yapılamaz; iki anabilim dalının çakışan sınavları bulunduğu takdirde aynı sınav süresi içinde öğrenciye ek süre verilmeden iki sınavını birlikte cevaplayabilme imkanı verilir.

12. Çift anadal programının birinden mezun olan öğrenci; ikinci anadalın gereklerini tamamlayamadan TÜRTEP yüksek lisans programlarından birine kabul edilmiş ise lisansüstü öğrenimleri sırasında lisans dersleri alarak çift anadal programını kanuni süre içinde tamamlayabilir. Ancak bu krediler lisansüstü kredisi olarak sayılmaz ve lisansüstü öğretim sürelerinin uzatılmasına neden olamaz.

13. Anadal programında izinli sayılan öğrenci, otomatik olarak ikinci anadal programında da izinli sayılır. Herhangi bir nedenle anadalda kayıt donduran öğrenci, ikinci anadalda da kayıt dondurmuş sayılır. Bu durumda her iki anadal içinde kayıt dondurma ücreti yatırır.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://ayuturtep.hareketforum.net
delhastro
Admin
Admin
delhastro


Mesaj Sayısı : 22
Yaş : 35
Nerden : Bilinmeyen Bir Yerden
Kayıt tarihi : 03/06/08

Tüm İlkeler Empty
MesajKonu: Devamı 3...   Tüm İlkeler I_icon_minitimeÇarş. Haz. 04, 2008 2:01 pm

Türtep'ten İlişiği Kesilen Öğrencilerin Yeniden Kayıt İçin Başvurabilme İlkeleri
TÜRTEP; öğrencilerine internet üzerinden çok ciddi ve kaliteli bir eğitim vermek amacıyla kurulmuş olup bu amaçla öğrenciler sürekli olarak denetlenmekte ve değerlendirilmektedir. Öğrencilerin başarılı olabilmeleri için internetle eğitimde de, örgün öğretimdeki kadar çalışmaları gerekmektedir. Öğrencilerimizden beklentimiz, onların bu eğitime önem vererek başarıyla mezun olmalıdır. Buna rağmen, TÜRTEP'e kayıt yaptırmış olan bazı öğrencilerin, üniversiteyle olan ilişkileri TÜRTEP Eğitim – Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümleri gereğince kesilmektedir. Aşağıdaki ilke kararları, herhangi bir nedenle ilişiği kesilen öğrencilerin TÜRTEP'e yeniden kayıt olabilmek için gerekli olan başvuru şartlarını belirtmektedir:

1.Önlisans ve Lisans Eğitiminden İlişiği Kesilenlerden;

a) Askerlikle ilişkisi bulunanların bu görevlerini tamamladıktan ve yeniden başvuru şartlarını sağladıktan sonra,
b) Askerlikle ilişkisi bulunmayanların ilişik kesme tarihinden itibaren en az bir yıl geçtikten sonra ve yeniden başvuru şartlarını sağladıkları takdirde başvurularının yeniden değerlendirilmek üzere kabul edilebileceklerdir.

2.Yüksek Lisans Eğitiminden İlişiği Kesilenlerin; Askerlikle ilişkisi bulunanların bu görevlerini tamamladıktan sonra, Askerlikle ilişkisi bulunmayanların ilişik kesme tarihinden itibaren en az bir yıl geçtikten sonra bütün evrakları ile yeniden başvurmaları halinde başvurularının yeniden değerlendirilmek üzere kabul edilebileceklerdir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://ayuturtep.hareketforum.net
delhastro
Admin
Admin
delhastro


Mesaj Sayısı : 22
Yaş : 35
Nerden : Bilinmeyen Bir Yerden
Kayıt tarihi : 03/06/08

Tüm İlkeler Empty
MesajKonu: Devamı 4...   Tüm İlkeler I_icon_minitimeÇarş. Haz. 04, 2008 2:02 pm

Ahmet Yesevi Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği ve Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümleri Uygulama Dersi İlkeleri
1- AMAÇ
Bilgisayar Mühendisliği dördüncü sınıf öğrencilerinin aldığı TBİL-503 UYGULAMA I ve TBİL-504 UYGULAMA II dersleri ile Yönetim Bilişim Sistemleri bölümünden TYBS-408 UYGULAMA dersini alan öğrencilere aşağıda sıralanan bazı beceri ve deneyimlerin kazandırılmasını amaçlamaktadır.

a) Bir mühendislik sorununu ortaya koyma, tanımlama ve çözme becerisi sağlamak.
b) Bir Yazılım projesinin temel aşamalarını küçük ölçekli bir uygulama üzerinde gerçekleştirmek.
c) Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin gelişmesine katkıda bulunmak.
d) Grup halinde proje geliştirme alışkanlığını kazandırmak.
e) Hazırlanan bir projenin yazılı ve sözlü sunum deneyimini kazandırmak.

2- UYGULAMA DERSİ ALABİLME KOŞULLARI

Uygulama dersini alabilmek için öğrencilerin “TBİL-403 VERİ TABANI YÖNETİM SİSTEMLERİ” ve “TBİL-211 YAZILIM MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ” derslerini başarmış olmaları gerekmektedir. “TBİL-504 UYGULAMA II” dersini alabilmek için “TBİL-503 UYGULAMA I” dersinden başarılı olmak zorunludur.

3- UYGULAMA KONUSU ÖNERİLMESİ


Uygulama dersi danışmanı, yarıyıl başlangıcından itibaren 10 gün içinde uygulama konularını ve takımları belirleyecek ve öğrencilere ilan edecektir. Öğrenciler de danışmanlarına konu önerisinde bulunabilirler. Takımlar oluşturulduktan sonra takım başkanı tarafından “Uygulama Öneri Formu” düzenlenerek danışmana teslim edilecektir. Danışman çalışma planında değişiklikler yapabilir. Zamanında bu planı teslim etmeyen ekip veya öğrenci o dönem derse devam hakkını kaybeder.

4- TAKIMLARIN OLUŞTURULMASI

a) Uygulama dersleri takımlar halinde veya tekil yürütülecektir. Takımların kaç kişiden oluşabileceğine dersin danışmanı karar verir.
b) Takım oluşturulmasında öğrencilerin önerileri de dikkate alınır. Danışman bu amaçla bir ön çalışma yapar.
c) Takımlar belirlendikten sonra, ortak çalışma yapmakta zorlanabilecek öğrencilerin talebi ve danışmanın da uygun görmesi ile birlikte takım değiştirmeleri sağlanabilir. Ancak bu yer değiştirme dönem içinde en fazla bir kez olabilir.
d) Her takım, danışmanın gözetiminde yapılacak bir seçimle takım başkanını seçer. Takım başkanı takımdaki öğrencilerin kararıyla değiştirilebilir. Takım başkanı, danışmanın gözetiminde yapılacak oylama ile değiştirilebilir.
e) Takım başkanı yapılan uygulamanın sağlıklı yürütülmesinden ve takımın sevk ve idaresinden sorumludur.
f) Yapılan uygulamada takım üyeleri eşit sorumluluklara sahiptir. Takımda yer alan her öğrenci uygulamayı bir bütün olarak kavramak zorundadır. İşbölümünde, rollerin bir mühendislik seviyesine tekabül etmesi önemlidir. Takımdaki herkes diğerinin yaptığı işlemlerden de sorumludur. Bireysellik değil, paylaşım ve birliktelik esastır.
g) Takımda üstüne düşen görevi yerine getirmeyen birey varsa, dönem sonunda takım başkanı tarafından danışmana bir raporla bildirilecektir. Takım üyelerinin takıma katkıları danışman tarafından da her zaman yoklanabilir. Takım başkanının üyelerin eşit katılımını sağlamada kusuru varsa bu onun bireysel performansına yansıtılır. Üyeler, projeye katkıları oranında takımın başarısından pay alırlar.

5- UYGULAMANIN SUNUMU

Uygulamanın tüm aşamaları tamamlandıktan sonra, önce danışman tarafından denetlenecek, sonra da “sanal sınıf” ortamında sunumu yapılacaktır. Her öğrenci kendi yaptığı kısmın sunumunu, uygulamayı çalıştırmak suretiyle yapacaktır. Ancak sunum esnasında, danışman ve diğer öğrencilerden gelebilecek sorulara cevap verecektir. Öğrenci projenin diğer kısımlarından da sorumlu olduğundan, uygulama ile ilgili gelebilecek tüm sorulara karşı hazırlıklı olacaktır.

6- UYGULAMANIN DEĞERLENDİRİLMESİ

a) Gruplar ve ilgili danışmanları her hafta sanal ortamda toplanacaklardır. Toplantılarda uygulamalarda karşılaşılan sorunlar tartışılacaktır. Yapılan toplantılar, takımda yer alan öğrencilerin bireysel katılımlarının ölçülmesinde danışman tarafından bir araç olarak kullanılacaktır.
b) Dersin “Duyuru” panosuna konulan her mesaj, ayrıca uyarıya gerek kalmaksızın her öğrenci tarafından okunmuş varsayılır.
c) Uygulama, proje planında belirlenmiş olan platformdan farklı olamaz. Her uygulama “çalıştırılabilir” biçimde danışmana ulaştırılmak zorundadır.
d) Uygulama dersi başarı değerlendirilmesi aşağıda belirtilen esaslara göre yapılacaktır. Danışman herbir değerlendirme unsurunu ayrı ayrı 100 üzerinden değerlendirecek, ardından aşağıda belirtilen oranlara göre hesaplamalar yaparak dönem sonu başarı notunu belirleyecektir. Bu dersin dönem sonu ve bütünleme sınavları yoktur.

Değerlendirme unsuru
Dönem sonu başarı notu içindeki payı

Proje Planı
% 5

Analiz
% 15

Tasarım
% 15

Gerçekleştirim
% 35

Derse katılım ve uyum
% 25

Kanaat
% 5
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://ayuturtep.hareketforum.net
 
Tüm İlkeler
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
AYÜ - TÜRTEP Öğrenci Sitesi :: Genel :: AYÜ - TÜRTEP Hakkında-
Buraya geçin: